نرمی و تردی گوشت گوسفند زبان زد بوده و چنان محبوب است که اکثر جامعه تا زمانی که شرایط مالی به آنها اجازه دهد، فقط به خرید گوشت گوسفند پرداخته و از تهیه دیگر گوشت‌ها اجتناب می‌کنند. در صورت مصرف متعادل و برحسب برنامه‌ریزی دقیق تغذیه‌ای، خواص این گوشت به‌گونه‌ای است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به تناول آن توصیه می‌شود. «مجموعه رضوان» یکی از ده‌ها شرکت موفق فعال در حوزه عرضه و توزیع گوشت سالم و تازه گوسفندی است که به دلیل سابقه درخشان توانسته، مشتریان وفادار زیادی را برای خود جذب نماید. در صورت نیاز به گوشت گوسفند فقط کافی است با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و نیاز خود را مطرح سازید. بدین ترتیب در ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن گوشت مدنظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

 

میزان ارزش تغذیه‌ای موجود در گوشت گوسفند:

پزشکان تغذیه اذعان دارند که در یک کیلو گوشت گوسفند مقادیر قابل‌توجهی چربی‌های امگا 3 و امگا 6 و ویتامین‌های گروه B مانند (B1، B2، B3، B5، B6، B12) وجود دارد. همچنین می‌توان به‌راحتی با مصرف این گوشت به مقدار قابل‌توجهی از ویتامین K2 و E نیز دست‌یافت. البته مواد معدنی نیز در گوشت گوسفند به‌وفور یافت می‌شود که برای سلامتی ارگان‌های بدن بسیار ضروری هستند. از این املاح پرفایده می‌توان به فولات، روی، سلنیوم، آهن، فسفر و بسیاری عناصر دیگر اشاره نمود. هرکدام برای تداوم و بقای حیات زندگی ضروری و مهم بوده و در صورت نبودشان فعالیت طبیعی بدن با مخاطرات جدی روبرو می‌شود.

قسمت‌های قابل‌طبخ گوشت گوسفند و مورداستفاده در آشپزی:

وقتی قصد تهیه گوشت گوسفند رادارید، مطمئناً باید به قسمت‌های مختلف آن‌ که هرکدام برای طبخ غذایی خاص کاربردی‌ هستند، آشنا باشید. بدین ترتیب بهتر می‌توانید، انتخابی اصولی‌تر را بر اساس نیازتان تجربه نمایید. به خاطر داشته باشید که «مجموعه رضوان» یکی از شرکت‌های فعال در حوزه عرضه گوشت گوسفندی است که می‌تواند، بخش‌های مختلف این گوشت را در بسته‌بندی‌های شکیل در اختیارتان قرار دهد.

قسمت اول: گوشت گردن گوسفند

خوش‌طعمی، وجود مقادیر بالایی آهن قابل‌هضم، مس، سلنیوم و منگنز سبب شده از این گوشت به‌منظور تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد بهتر ماهیچه‌ها بهره ببرند. بدین ترتیب انواع غذاهای مختلف مانند خورشت، سوپ، کتلت، همبرگر و آبگوشت را با آن سرشار از مواد مغذی سازند.

 

قسمت دوم: گوشت راسته گوسفند

راسته کم‌چرب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین بخش از گوشت گوسفند است که با آن انواع کباب را طبخ نموده و به بیماران مبتلا به دیسک کمر و سیستم ستون فقرات می‌خورانند. بدین ترتیب ضعف و مشکلات عدیده این بیماران را با آن التیام می‌بخشند.

قسمت سوم: گوشت فیله گوسفند

از فیله به دلیل بافت بسیار نرم‌تر در تهیه کباب‌برگ و چنجه درجه‌یک بهره برده و با آن به تقویت افراد باکم خونی‌های حاد و مشکلات گوارشی می‌پردازند. بافت صاف و فوق‌العاده نرم آن کمک می‌کند، حتی برای افراد مسن و کودکان نیز خوش‌خوراک باشد.

قسمت چهارم: گوشت سینه و سرسینه گوسفند

اغلب گوشت سرسینه گوسفند را با انواع سبزی‌ها و چاشنی‌ها در طبخ خورشت‌ها به کار می‌برند. هرچند تهیه کباب آن نیز توانسته رضایت بسیاری را جلب نماید.

قسمت پنجم: گوشت ران گوسفند

در میان تمامی قسمت‌های گوشت گوسفند، ران توانسته بسیار محبوب‌تر ظاهر شود. به‌گونه‌ای که برای تمامی افراد معروف و پرآوازه است. گوشت ران به دلیل دوام خوب و انعطاف بالا در طبخ انواع غذاها، بهترین گزینه برای رستوران‌داران محسوب می‌شود.

قسمت ششم: گوشت سردست گوسفند

به دلیل سطح بسیار پهن و مسطح این بخش از گوشت گوسفند، بیشترین وزن از لاشه را گوشت سردست به خود اختصاص داده است. اگر به دنبال بخش ارزان‌تری از گوشت گوسفند هستید، این قسمت غالباً باقیمتی به‌صرفه‌تر به دلیل حجم بالای استخوان در آن، به فروش می‌رسد.

 

قسمت هفتم: گوشت قلوه‌گاه گوسفند

گوشت قلوه‌گاه به دلیل بافت سفت و چربی بالا اغلب به‌صورت چرخ‌کرده و مخلوط با دیگر گوشت‌ها مورداستفاده کبابی‌ها است. اگر به ناراحتی گوارشی مبتلا هستید از سفارش این بخش به دلیل دیرهضم بودن اجتناب کنید. ولی کباب‌کوبیده آن لذت یک غذای خوش عطروطعم را به شما می‌بخشد.

مزایای گوشت گوسفند برای درمان بیماری‌ها:

ادعا می‌شود گوشت گوسفند برای درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها سودمند است. شاید بتوان دلیل اصلی آن را وجود انواع املاح معدنی در این گوشت دانست که بدان خاصیت درمانی فوق‌العاده قدرتمندی بخشیده است. از عمده این بیماری‌ها می‌توان به این موارد اشاره نمود.

  • بیماران مبتلابه کم‌خونی:

آهن فراوان موجود در گوشت گوسفند به بدن در ساخت سریع‌تر و بهتر گلبول‌های قرمز یاری می‌رساند. این گلبول‌ها رسالت انتقال بهتر اکسیژن خون را داشته و با انتشارشان در کل بدن، سبب می‌شوند، فقر آهن به‌کلی از بدن ریشه‌کن شود.

  • بیماران درگیر با پوکی استخوان:

کلسیم در حفظ بافت استخوانی و قوام و پایداری و جلوگیری از شکنندگی استخوان‌ها بسیار سودمند است. حال‌آنکه گوشت گوسفند منبع قابل قبولی از کلسیم است و افراد را از ابتلا به پوکی استخوان حفظ نموده و روند پیشروی این بیماری هولناک را به تأخیر می‌اندازد.

  • مبارزه با تومورهای بدخیم:

ترکیبات سودمند گوشت گوسفند یک عامل مبارز قوی در برابر تومورهای بدخیم به شمار می‌آیند. حتی در جلوگیری از حملات سلول‌های سرطانی توانایی بالقوه‌ای دارند. ویتامین B و سلنیوم و گروهی از عناصر سودمند دیگر موجود در این گوشت چنین رسالتی را بر عهده‌دارند.

فواید مختلف گوشت گوسفند برای سلامتی بدن:

فواید گوشت گوسفند بر کسی پوشیده نیست، به‌گونه‌ای که به‌عنوان مرغوب‌ترین پروتئین حیوانی در انواع رژیم‌های غذایی پرکاربرد است. کمتر رژیمی را خواهید یافت که در آن به سهم قابل‌توجهی از گوشت گوسفند پرداخته نشده باشد. در ادامه بیشتر بر روی فواید این گوشت بهشتی سخن می‌گوییم.

  1. اولین فایده: تقویت سیستم دفاعی بدن و مقابله بهتر با بیماری‌ها و باکتری‌ها
  2. دومین فایده: افزایش سوخت‌وساز بدن و کالری سوزی و دریافت تناسب‌اندام
  3. سومین فایده: تأمین انرژی فراوان به‌منظور انجام فعالیت‌های سنگین بدنی و فکری
  4. چهارمین فایده: بهبود سطح کیفی دندان‌ها در کودکان و بزرگ‌سالان و جلوگیری از وقوع زخم‌های دهانی و ترک‌های لب
  5. پنجمین فایده: کمک به عضله سازی، گوارش بهتر و تقویت بنیه بدن
  6. ششمین فایده: جلوگیری از سکته ناگهانی و کاهش فشارخون
  7. هفتمین فایده: پیشگیری از ابتلا به اوتیسم و بهبود سطح کیفی سیستم عصبی مرکزی کودکان و آرام کردن مغز و استرس
  8. هشتمین فایده: سلامت و انسجام پوست و افزایش زیبایی و شفافیت و کاهش بیماری‌های پوستی
  9. نهمین فایده: سلامت چشم و حفظ سلول‌های بینایی
  10. دهمین فایده: کاهش دردهای دوران قاعدگی، نقص‌های مادرزادی و کم‌خونی دوران بارداری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *