گوشت شترمرغ را بارنگی تیره‌تر از گوشت گاو اما حاوی اسیدهای چرب غیراشباع می‌توان یافت و به خرید آن پرداخت. به دلیل حجم بالای گوشت تولیدی توسط این پرنده، پرورش آن در سطح وسیع موردتوجه است. با دقت در پارامترهایی مانند تغذیه، واکسیناسیون مناسب، سن کشتار، نگهداری و بسیاری موارد دیگر می‌توان بر حجم لاشه به‌دست‌آمده افزود. امروزه مراکز بزرگی با مدیریت بهینه توانسته‌اند، سالانه مقادیر بالایی از این گوشت را تولید نمایند. چربی کم و پروتئین بالا این گوشت را به یکی از ارزشمندترین گونه‌های موجود در جهان تبدیل نموده است. به همین دلیل «مجموعه رضوان» به عرضه این گوشت دربسته بندی‌های بهداشتی می‌پردازد. با تهیه گوشت شترمرغ به‌راستی از انواع بیماری‌های قلبی و عروقی در امان مانده وزندگی سالم‌تری را تجربه می‌کنید.

 

ترکیبات و مواد معدنی سودمند موجود در گوشت شترمرغ:

با تهیه گوشت شترمرغ به خواص گوشت قرمز و سطح پروتئینی در همان حجم و اندازه دست می‌یابید درحالی‌که از مضرات گوشت‌های قرمز به‌کلی در امان هستید. بدین ترتیب با مصرف گوشت شترمرغ دچار بیماری‌هایی مانند چربی خون، اوره و کلسترول نمی‌شوید. از طرفی گروه کاملی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدنتان وارد می‌شوند که بسیار سودمند، نشاط‌بخش و انرژی‌زا هستند. در ادامه بیشتر باب این ترکیبات سخن می‌گوییم.

  • مواد معدنی موجود در گوشت شترمرغ:

پزشکان تغذیه با بررسی گوشت شترمرغ دریافتند که حاوی تعداد فراوانی عناصر و مواد معدنی سودمند است. از این ترکیبات می‌توان به منیزیم، روی و فولات اشاره نمود. البته این گوشت شامل مقادیر قابل‌توجهی از کلسیم، پتاسیم و آهن نیز می‌باشد. از فسفر فراوان آن نیز نمی‌توان غافل شد که سبب جذب راحت کلسیم موجود در گوشت می‌شود.

  • ویتامین‌های موجود در گوشت شترمرغ:

ویتامین‌ها نیز از هر طیف و گروهی به‌وفور در گوشت شترمرغ یافت می‌شوند. ازاین‌رو با مصرف این گوشت به اکثر ویتامین‌های ضروری برای بدن دست می‌یابید. از این ویتامین‌ها می‌توان به ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین E، ویتامین B12 و ویتامین C اشاره نمود که توانسته‌اند، این گوشت را بسیار غنی و پرخاصیت نمایند.

  • اسیدهای چرب و امگا 3 در گوشت شترمرغ:

بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد، 30% اسیدهای چرب مفید شناخته‌شده در گوشت شترمرغ موجود بوده و پتانسیل استخراج از این گوشت رادارند. در کنار این مزیت وجود امگا 3 توانسته نعمت را برای این گوشت تکمیل نماید و منع مصرفی حتی برای بیماران نداشته باشد. بلکه از جنبه درمانی نیز موفق به کسب درجات بالایی گردد.

  • پروتئین موجود در گوشت شترمرغ:

پروتئین موجود در گوشت شترمرغ به حدی بالا است که عملکرد آن را در بدن هم‌ردیف گوشت‌های قرمز می‌یابیم. قدرت بالا درترمیم بافت‌های عضلانی، رشد توده‌های ماهیچه‌ای و تسریع عضله سازی همگی از نتایج خوب مصرف منظم و با برنامه گوشت شترمرغ است.

چه کسانی به گوشت شترمرغ نیاز وافر دارند؟

به دلیل عدم وجود هیچ‌گونه باکتری و انگل در گوشت شترمرغ و ترکیبات سودمند می‌توان این گوشت را برای گروه‌های حساس و در معرض آسیب بدون نگرانی تجویز نمود. با این تمهید آنها را از خطرات و بسیاری بیماری‌ها بر حذر داشت.

اولین گروه سالمندان:

سالمندان به دلیل ممنوعیت‌های غذایی گاهاً با مشکلات عدیده‌ای ازنظر نوع تغذیه مواجه هستند. حال‌آنکه با افزودن مقدار مناسبی گوشت شترمرغ به رژیم غذایی آنها می‌توان چنین افرادی را از مشکلات پیری و افزایش سن رهایی بخشید.

دومین گروه افراد چاق:

گوشتی عاری از کلسترول که تأثیر خوبی برافزایش متابولیسم و سرعت سوخت‌وساز بدن دارد، مسلماً برای افراد درگیر با اضافه‌وزن می‌تواند، سودمند واقع شود. به همین دلیل افراد بسیار چاق که گاهاً از تمامی گروه‌های گوشتی منع می‌شوند را به مصرف گوشت شترمرغ تشویق می‌کنند.

 

 

سومین گروه بیماران قلبی و عروقی:

در کنار تمامی افراد یادشده طبیعی است که بیماران قلبی نیز بتوانند از فواید گوشت شترمرغ به‌منظور التیام ناراحتی‌های خود و حتی بهبود علائمشان بهره ببرند. امگا 3 در بهبود تنگی و گرفتگی عروق، پتاسیم در تقویت جداره رگ‌های خونی و منیزیم در تنظیم فشارخون بسیار موفق هستند.

چهارمین گروه زنان باردار:

وجود مقادیر بالایی آهن گوشت شترمرغ را برای بانوان به‌منظور جلوگیری از کم‌خونی مفید نموده است. البته مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان نیز سبب می‌شود، سیستم ایمنی این گروه در زمان زایمان بالا رفته و از عفونت و بیماری در امان بمانند.

پنجمین گروه ورزشکاران:

پروتئین بالای گوشت شترمرغ کمک می‌کند تا ورزشکاران نیازمند به منابع بالای این عنصر بتوانند در کنار آن تمامی نیازهای تغذیه‌ای خود را برآورده سازند. بدین ترتیب این گوشت برای ورزشکاران قدرتی، سرعتی و سنگین‌وزن بسیار سودمند است.

ششمین گروه بیماران ام‌اس:

طبع گرم گوشت شترمرغ به بیماران ام‌اس نیز کمک می‌کند تا گام‌های مؤثری را در جهت مهار و کنترل بیماری خود بردارند. این گوشت کمک می‌کند، سستی و بی‌حالی و دردها مفصلی که گاهاً به سراغ این بیماران می‌آید نیز التیام‌یافته وزندگی آسوده‌تری را سپری نمایند.

هفتمین گروه بیماران نقرس:

حتی افرادی که براثر مصرف بی‌رویه گوشت به بیماری نقرس مبتلا شده‌اند نیز در کنار گوشت شترمرغ می‌توانند تا حد زیادی سلامتی خود را احیا نمایند. با این توصیفات گویی گوشت شترمرغ آمده تا دیگر بیماری را بر روی زمین باقی نگذارد.

 

طب سنتی و خواص گوشت شترمرغ ازنظر آن:

امروزه طب سنتی هم‌ردیف طب صنعتی و چه‌بسا بیشتر طرفداران خود را دارد. ازاین‌رو موارد تأییدشده در این طب موردتوجه بسیاری از افراد جامعه قرار می‌گیرد. طب سنتی با تأیید گوشت شترمرغ و فواید آن کوشیده تا طرفدارانش را به مصرف این گوشت دعوت نماید. ازنظر طب سنتی گوشت شترمرغ برای مداوای بسیاری از بیماری‌ها سودمند است، به‌شرط آنکه در کیفیت و سلامت آن مطمئن شویم. «مجموعه رضوان» به شما این اطمینان را می‌دهد که گوشتی کاملاً بهداشتی و استاندارد را تحویل داده که از هرگونه عامل بیماری‌زا به دور است.

 

 

  • درمان دردهای مفصلی مانند سیاتیک، کمردرد و ساق پا
  • شکستن و دفع بلغم
  • بهبود تکلم اطفال
  • افزایش سرعت حرکت و انعطاف ماهیچه‌های بدن
  • بهبود فلج، بی‌حسی و بیماری‌های اعصاب و روان
  • تسریع در بهبود زخم‌ها
  • جلوگیری از لخته شدن خون
  • کاهش اضطراب و استرس افراد

انواع غذاهای طبخ شده با گوشت شترمرغ:

به دلیل شباهت بالای گوشت شترمرغ به گوشت قرمز از آن می‌توان در طبخ بسیاری از غذاها کمک گرفت و فهرستی پروپیمان از غذاها را با این گوشت تدارک دید. به چند مورد از مهم‌ترین این خوراک‌های لذیذ اشاره می‌کنیم.

  • آبگوشت گوشت شترمرغ
  • کتلت گوشت شترمرغ
  • کباب گوشت شترمرغ
  • خورشت قیمه با گوشت شترمرغ
  • برگر گوشت شترمرغ
  • استیک گوشت شترمرغ
  • پیتزای گوشت شترمرغ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *