گوشت بوقلمون به دلیل درصد پروتئین بالا در مقابل چربی کم، یکی از گوشت‌های مورد تأیید متخصصان تغذیه است. عدم تأثیر منفی بر بدن و رساندن مقادیر بالایی از پتاسیم، روی و ویتامین‌های گروه B، A و E این گوشت را در رده بالایی از خواص و فواید قرار می‌دهد. تمامی کسانی که به رژیم غذایی خود اهمیت داده و در این اثنا به دنبال حفظ نشاط و سلامتی‌شان هستند، حتماً مصرف مقدار قابل‌توجهی از گوشت بوقلمون را در وعده‌های خود دارند. «مجموعه رضوان» سال‌ها است که باعرضه گوشت بوقلمون باکیفیت توانسته، رضایت صددرصدی مشتریان خود را کسب نماید. شما نیز اگر به یک گوشت مرغوب، خوش پخت و سالم نیاز دارید، این مجموعه باافتخار در خدمت‌رسانی حاضر است.

آشنایی بیشتر با خواص گوشت بوقلمون و بافت آن:

گوشت بوقلمون به دلیل عدم وجود کربوهیدرات در مقابل امگا 3 قابل‌قبول و مواد معدنی فراوان مانند منیزیم، کولین، فسفر، منگنز و نیاسین یک منبع غذایی عالی است. چراکه در کنار آن می‌توان به تناسب‌اندام و سلامتی اندیشید. البته سرعت پخت بالا، گوشت لطیف و عطر خوش آن نیز دلیل محکم دیگری است که باعث شده، امروزه سهم خوبی در وعده‌های غذایی ایرانیان داشته باشد. شما می‌توانید گوشت بوقلمون را در دو طیف سفید و قرمز خریداری نموده و از خواص این گوشت خود را مستفیض نمایید.

 

خواص گوشت بوقلمون برای سلامتی:

وقتی هدفمان سخن گفتن باب خواص گوشت بوقلمون است، با تعداد فراوانی موارد مهم برمی‌خوریم که حیرت‌انگیز هستند. در این بخش به ذکر برخی از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم. بدین ترتیب اگر تا حال در مورداستفاده از این گوشت تردید داشته‌اید، ازاین‌پس مصرف مداوم آن را در رژیم غذایی خود لحاظ نمایید.

اولین خاصیت: سم‌زدایی از کبد

اسیدآمینه موجود در گوشت بوقلمون مانع تجمع جیوه و سرب در کبد شده و در صورت تجمع نیز به دفع آنها می‌پردازد. بدین ترتیب یک سم‌زدایی عالی را از کبد صورت داده و در این اثنا به بهبود عوارض کبدی کمک می‌کند. کسانی نیز که به کبد چرب مبتلا هستند با مصرف این گوشت هیچ عارضه سوئی دامن‌گیرشان نمی‌شود.

دومین خاصیت: بهبود ریزش مو

اگر به ریزش مو شدید دچار هستید با مصرف گوشت بوقلمون می‌توانید بر این عارضه فائق آمده و علاوه بر موهایی پرپشت، پوست و ناخنی زیبا را نیز به خود هدیه دهید. بدین ترتیب با این گوشت زیبایی‌تان تضمین خواهد شد.

سومین خاصیت: تقویت سیستم ایمنی

بیمارانی که از ضعف سیستم ایمنی در رنج بوده و دائماً با انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها زندگی‌شان به مخاطره می‌افتد را می‌توان با گوشت بوقلمون بهبود بخشید. این گوشت سیستم دفاعی شمارا قوی ساخته و بدنتان را در برابر تهاجمات ایمنی می‌بخشد.

چهارمین خاصیت: خاصیت ضدافسردگی

اگر از افسردگی، اضطراب و استرس‌های مفرط در رنج هستید، بهتر است خود را از فواید گوشت بوقلمون در رفع این مشکلات بهره‌مند سازید. این گوشت با تقویت ترشح آنزیم‌های شادی‌بخش می‌تواند، زندگی سراسر نشاطی را به شما تقدیم نماید. بدین ترتیب افرادی که به مصرف منظم این گوشت می‌پردازند در مواجه با افسردگی مقاوم‌تر هستند.

پنجمین خاصیت: رفع اختلالات خواب

کسانی که به کم‌خوابی، بدخوابی و هرگونه اختلالات خواب دچار هستند نیز با گوشت بوقلمون ازاین‌پس خواب راحت‌تر و عمیق‌تری را تجربه می‌کنند. فقط به خاطر داشته باشید، تمامی این مزایای زمانی عایدتان می‌شود که گوشتی باکیفیت و سالم را از یک مرکز معتبر مانند «مجموعه رضوان» تهیه نمایید. در غیر این صورت نمی‌توان انتظار سلامتی، نشاط و کامیابی را در کنار چنین گوشتی داشت.

 

 

بهترین روش برای طبخ گوشت بوقلمون:

برای آنکه گوشت بوقلمون بهترین طعم را داشته باشد، ابتدا گوشت منجمد شده را در یخچال انجماد زدایی کرده، سپس به طبخ آن به یکی از روش‌های فر، بخارپز، آب پز یا کبابی بپردازید. گوشت بوقلمون در دمای 74 درجه سانتی‌گراد به طبخ کامل می‌رسد و حتی پس از پخت نیز تا حدود 3 ـ 4 روز در دمای یخچال سالم باقی می‌ماند. ولی در حالت انجماد می‌توان این گوشت را تا یک سال نیز بدون فساد نگهداری نمود. همین شرایط ساده نگهداری و طبخ باعث شده، طرفداران این گوشت در سراسر جهان روبه افزایش باشند. البته روش‌های استفاده متنوع نیز تأثیر زیادی بر محبوبیت این گوشت داشته است. تهیه سالاد، سوپ، ساندویچ، برگر و چرخ‌کرده بوقلمون همگی کمک می‌کنند تا وعده‌های رنگارنگی را از این گوشت بر سر سفره‌های خود حاضر سازیم.

 

مصرف گوشت بوقلمون به چه بیمارانی توصیه می‌شود؟

به دلیل وجود حجم بالایی مواد معدنی و ویتامین در گوشت بوقلمون می‌توان آن را به‌عنوان یک منبع خوب برای بسیاری از بیماران تجویز نمود. البته این گوشت با فواید بسیار خود برای بهبود یا التیام برخی از علائم بیماری‌های نیز سودمند است.

  • بیماران با کلسترول بالا:

افراد درگیر با کلسترول بالا می‌توانند بدون دغدغه از گوشت بوقلمون استفاده نمایند. این گوشت دارای پایین‌ترین سطح کلسترول در میان گوشت‌های دیگر است که اگر پوست آن در زمان طبخ جداسازیم، این درصد بیش از این نیز کاهش می‌یابد.

 

 

  • افراد دیابتی:

این گوشت توانایی کنترل سطح قند خون را نیز دارد، به همین دلیل بهترین گزینه برای بیماران دیابتی به شمار می‌رود. افراد دیابتی با مصرف این گوشت دیگر نگران عود بیماری خود نبوده و می‌توانند، زندگی طبیعی‌تری را تجربه نمایند.

  • بیماران درگیر با فقر آهن:

آهن در بسیاری از خوراکی‌ها یافت می‌شود، اما درصد پایین جذب آنها سبب می‌شود، نتوان به منبع قابل‌اعتمادی از آهن در کنار این دست خوراکی‌ها رسید. ولی گوشت بوقلمون حاوی مقادیر فراوانی آهن است که به سهولت جذب بدن شده و افراد را از فقر به این عنصر رهایی می‌بخشد. حتی می‌توان گفت گوشت بوقلمون در خون‌سازی و مبارزه با آنمی، نوعی بیماری خونی توانا است.

  • کودکان با تأخیر در رشد:

به دلیل وجود ویتامین A فراوان در گوشت بوقلمون می‌توان آن را به‌عنوان یک منبع غذایی عالی برای کودکانی که در سنین رشد بوده اما از رشد جسمانی خوبی برخوردار نیستند، مورداستفاده قرارداد. همچنین فسفر و پتاسیم موجود در این گوشت نیز تأثیر بسزایی در افزایش رشد کودکان دارد.

  • بیماران سرطانی:

از آنتی‌اکسیدان موجود در گوشت بوقلمون می‌توان برای مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک گرفت و با آن به جنگ این عوامل بیماری‌زا رفت. البته از مقاوم‌سازی بدن توسط ویتامین‌های موجود در این گوشت نیز نمی‌توان غافل شد. چراکه این امر در افزایش توان بدن به‌منظور مقابله با بیماری‌ها تأثیر فراوانی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *