ماهی قزل‌آلا به دلیل مزایای فراوانی که برای سلامتی دارد، امروزه به‌عنوان یک غذای سالم باارزش تغذیه‌ای بالا در سراسر جهان پرآوازه است. امکان صید از دریا و پرورش در آب‌های شیرین دسترسی به این ماهی را برای همگان مقدور ساخته است. ماهی قزل‌آلا را می‌توان خونسرد، گوشت‌خوار دارای ترکیبات شیمیایی و سرشار از چربی و روغن امگا 3 دانست که به این ماهی خواص درمانی بسیاری بخشیده است. امروزه «مجموعه رضوان» می‌کوشد تا سالم‌ترین و غنی‌ترین نوع این ماهی را در اختیار شما قرار دهد. در صورت تماس فقط کافی است با بخش فروش این مجموعه تماس گرفته و علاوه بر آگاهی از قیمت یک خرید آسان، به‌صرفه و مرغوب را تجربه نمایید.

آشنایی با انواع مختلف ماهی قزل‌آلا در جهان:

ویتامین، پروتئین و مواد معدنی فراوانی که در انواع مختلف ماهی قزل‌آلا وجود دارد، آنها را به سبد غذایی اکثر خانواده‌ها در سراسر جهان آورده است. البته از طعم و عطر منحصربه‌فرد و خوش این ماهی نیز نمی‌توان چشم‌پوشی نمود. اکنون ماهی قزل‌آلا در گونه‌های مختلفی یافت می‌شود که همگی می‌توانند، برای بدن سودمند باشند.

اولین گونه: ماهی قزل‌آلا جویباری

به علت وفور و فراوانی آن در اغلب جویبارها و رودخانه‌های حاشیه شهرها و روستاها این نوع ماهی قزل‌آلا را بانام جویباری می‌شناسند. حتی بسیاری از پزشکان تغذیه معتقدند که این نمونه از دیگرگونه‌ها به مواد مغذی بیشتری مجهز است.

 

 

دومین گونه: ماهی قزل‌آلا خال قرمز

اگر پرداخت قیمت بالای ماهی قزل‌آلا خال قرمز برایتان مقدور است، می‌توان آن را بهترین جایگزین برای گوشت قرمز تلقی نمود و بر روی پروتئین سالم آن حساب ویژه بازنمود. بعد از خال‌های قرمز تعدد باله‌ها مهم‌ترین مشخصه این ماهی است.

سومین گونه: ماهی قزل‌آلا سالمون

سالمون نیز از پرتعدادترین ماهی‌های در دسترس بوده که به دلیل مزه شگفت‌انگیز فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. اگر رنگ صورتی گوشت ماهی برایتان مطلوب می‌باشد، این ماهی می‌تواند، انتخاب خوبی برایتان محسوب شود.

چهارمین گونه: ماهی قزل‌آلا رنگین‌کمان

ماهی قزل‌آلا رنگین‌کمان در شرایط ایده‌آل می‌تواند تا 15 سانتی‌متر رشد کند. اگر یک ماهی قزل‌آلا با طول بالا و رنگ نقره‌ای را مشاهده نمودید، مطمئناً آن‌گونه‌ی رنگارنگ می‌باشد. طعم خوب این ماهی آن را نیز پرطرفدار نموده است.

پنجمین گونه: گونه های خاص (قزل‌آلا طلایی، قهوه‌ای، آپاچی، آلا گاوی، ببری و پولاد سر)

گونه‌های دیگر ماهی قزل‌آلا نیز پرطرفدار هستند، اما در ایران چندان به مصرف نمی‌رسد. طعم و عطر دلپذیر این ماهی‌ها نیز سبب شده به سید آنها در سراسر جهان در حجم وسیع پرداخته شود و جزء رایج‌ترین خوراک‌های افراد به‌حساب آیند.

 

 

کدام گونه از ماهی قزل‌آلا خوش پخت‌تر است؟

تمامی انواع مدل‌های ماهی قزل‌آلا پختی راحت، سریع و عالی را ارائه می‌دهند، اما ماهی سالمون به دلیل اینکه گونه‌ای بدون استخوان محسوب می‌شود، برای بسیاری محبوب‌تر است. این ماهی علاوه بر خواص اعجاب‌انگیز هیچ‌گونه استخوانی نداشته، ازاین‌رو برای مهمانی‌ها بسیار شکیل‌تر و مجلسی‌تر می‌باشد. خصوصاً برای خانواده‌هایی که کودک کوچک دارند، مصرف آن از این باب کم‌خطرتر نیز هست.

ویتامین‌ها و مواد معدنی و روغن‌های موجود در ماهی قزل‌آلا:

ماهی قزل‌آلا غنی است و مقدار فراوانی مواد مغذی در یک حجم کم و ابعاد کوچک را با خود به همراه دارد. به همین دلیل مصرف این ماهی حتی برای افراد با بیماری‌های خاص هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد. عدم وجود مواد آلاینده و جیوه در بافت آن این ماده غذایی را ازهرجهت مناسب و ایمن ساخته است.

  • دارای پروتئین بالا حاوی غلظت‌هایی زیادی از اسیدهای آمینه ضروری
  • اسیدهای چرب امگا 3 و نسبت متعادلی از امگا 6
  • مقدار کافی از مواد معدنی پتاسیم، آهن، فسفر و سلنیوم
  • ویتامین D و ویتامین‌های گروه B مانند B12، B6

 

 

آگاهی به خواص ماهی قزل‌آلا برای سلامت بدن:

مهم‌ترین مزیت ماهی قزل‌آلا توانایی این پروتئین در برطرف نمودن فقر آهن، کم‌خونی، ضعف در خون‌سازی و افت آهن است. به همین دلیل نه‌تنها افراد سالم با مصرف منظم این ماهی دوام سلامتی‌شان تضمین می‌گردد، بلکه افراد بیمار نیز به درصد بالایی از سلامت روح و جسم در کنار این تغذیه دست می‌یابند که به‌راستی حیرت‌انگیز است.

  • افزایش و تسریع رشد کودکان
  • بهبود روماتیسم و دردهای مفصلی و عضلانی
  • حفظ حیات و سلامتی پوست، مو، ناخن و غضروف
  • بهبود شرایط خواب، اختلالات خواب، کم‌خوابی و بی‌خوابی
  • مبارزه با سرطان پستان، پروستات و روده بزرگ
  • التیام علائم افسردگی، اضطراب، انقباضات عضلانی و ناراحتی‌های عصبی
  • تنظیم فشارخون، کاهش حملات قلبی و بیماری‌های قلبی
  • تقویت سیستم ایمنی و افزایش اثرات محافظتی

نحوه و چگونگی پرورش ماهی قزل‌آلا:

رایج‌ترین روش پرورشی که برای ماهی قزل‌آلا لحاظ می‌شود، احداث قفس و توری‌هایی بدین منظور است. باید دانست پرورش این ماهی نیاز به نظارت و رعایت دستورالعمل‌های اجرای و پیشگیرانه سختی دارد. ولی سود هنگفتی که در پشت این فعالیت پنهان می‌باشد، بسیاری را به انجام این امر تشویق نموده است. ماهی قزل‌آلا برای رشد بهینه به آب باکیفیت و سرشار از اکسیژن نیاز مبرم دارد. اگر بتوان آبی بدون سم و فلزات سنگین را برای این ماهی‌ها تدارک دید، گوشتی بسیار لذیذ، خوش عطروطعم را درنهایت دریافت می‌کنیم. به‌گونه‌ای که می‌تواند نویدبخش سلامتی برای افراد باشد.

البته تغذیه نیز برای ماهی‌های نر و ماده بسیار مهم بوده و در رشد آنها تأثیرگذار است. این ماهی‌ها به دمای آب نیز حساس هستند، به‌گونه‌ای که فقط در شرایط متعادل می‌توانند، زندگی و تکثیر نمایند. به‌هرحال امروزه تمامی علاقه‌مندان به حوزه تولید ماهی قزل‌آلا از دو روش مصنوعی و طبیعی برای تکثیر این آبزیان استفاده نموده و از لوازم و شرایط خاصی جهت این امر کمک می‌گیرند. مجموعه صنعتی «رضوان» سال‌ها است، مسئولیت خطیر عرضه گوشت ماهی قزل‌آلا را برعهده‌گرفته و تا ارائه محصولی کاملاً بهداشتی و عاری از آلودگی توانسته به یکی از برندهای معروف و قابل‌اعتماد این عرصه تبدیل شود.

 

 

چگونگی تعیین قیمت برای ماهی قزل‌آلا:

به دلیل هزینه بالایی که بر پرورش‌دهندگان ماهی قزل‌آلا تحمیل می‌شود، طبیعی است که رنج قیمتی بالایی بر این ماهی‌ها اعمال گرد. ولی در یک مقایسه اجمالی میان فواید فراوان و خواص کم‌نظیر گوشت ماهی قزل‌آلا برای سلامتی انسان گویی قیمت کاملاً به‌صرفه است. برای مصارف خانگی توصیه به خرید ماهی‌هایی با وزن تقریبی 200 گرم و برای مصارف رستورانی 500 گرم بهتر است تا در این اثنا مبلغی به‌صرفه‌تر را پرداخت نمایید. البته نوع ماهی نیز تا حدودی بر قیمت تأثیرگذار است. همچنین فروشگاه عرضه‌کننده و ارائه یک فروش بی‌واسطه توسط این مرکز نیز می‌تواند، قیمت را بسیار پایین بیاورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *